Saturday 3 March 2012

bukan kerna nama...

Bismillahirrahmanirrahim...

Syukur ke hadrat Allah SWT kerana akhirnya blog ini tercipta.


Pada suatu malam, setelah selesai sesi usrah mingguan, saya dan beberapa rakan duduk berbincang tentang dakwah. Tentunya dalam zaman serba canggih ini, dakwah melalui internet bukan perkara yang baru dan masing-masing ada blog dakwah, bersemangat mencurah abjad kata hasil basah hikmah dari usrah setiap minggu- kecuali saya.

Masing-masing ada nama pena juga-kecuali saya

Maka, malam itu, nama adi husni dibidankan. Nama ini saya abadikan ke jalan dakwah yang panjang dan payah.

Malam itu, kawan-kawan ketawa melihat saya ghairah mncipta nama pena.( "Macam-macamlah kau ni..hahahaha"-lebih kurang begitu)

Jauh di dasar hati, saya sebenarnya lebih tidak sabar dan ghairah untuk menempuh jalan dakwah. Saya menulis bukan kerna nama. segala yang saya lakukan sebenarnya disaksikan oleh Allah SWT dan kerna keredhaanNya lah saya bernafas, hidup, beribadah, belajar,..... dan menulis. Semoga abjad kata yang saya tanam bakal berbuah hikmah kepada pembaca.



Aku menulis, bukan kernaaaa naamaaa!!! Kernaaa sifat kasih, padaaa sesama insa.....









Astaghfirullahhala'zhim,.. mintak maaf,... saya terbawa-bawa...hehehee.


No comments:

Post a Comment